TANDINFEKTION

En pågående tandinfektion orsakar oftast tandvärk!

Den vanligaste orsaken till tandvärk är att nerven blivit inflammerad eller infekterad genom till exempel ett hål, lagningar eller fyllningar som ligger för nära nerven, sprickor, etc. Du kan även ha en pågående tandinflammation/infektion utan att känna några som helst symptom. Oavsett vilken av ovanstående du har drabbats av är det viktig med snabb omhändertagande för att optimera chanserna för en lyckad behandling.

VI SOM JOBBAR HÄRBOKA ONLINE

Tandinfektion bör omhändertas snabbt

Bästa sättet för att undvika smärta i munnen eller tandinfektion är att kontinuerligt sköta om dina tänder, vara noggrann med tandborstning, äta regelbundet samt besöka din tandläkare med jämna mellanrum. Om du får ont i tänderna så kan receptfria värktabletter hjälpa temporärt, men du bör alltid vända dig till din tandläkare för att utreda orsaken till smärtan samt få den behandling som  eventuellt krävs.

De vanligaste sätten att behandla en tandinfektion är rotfyllning eller en tandextraktion (tandutdragning). En extraktion på grund av tandinfektion där till exempel svullnad förekommer föregås nästan alltid av en antibiotika-kur. Detta kan leda till att du får besöka oss flera gånger innan du är färdigbehandlad.

tandinfektion

Vi hjälper dig oftast inom 2 timmar från första kontakt.

Vi har generösa öppettider! Ring oss på telefon 031-15 15 95.

MER OM VÅRA PRISER

Vi har en tro på att tandvård skall vara tillgänglig på de tider som passar våra patienter, och inte omvänt! Vi har också en policy att på samma dag hjälpa våra patienter som har ont. Därför har vi långa öppettider och är också tillgängliga på helger och på helgdagar.

VÅRA ÖPPETTIDER

MER OM DELBETALNING